Olipa kerran kenkätehtailija, joka päätti laajentaa toimintaansa Afrikkaan. Koska juosten kustu on yleensä joka kerta huono vaihtoehto, päätti hän palkata markkinatiedustelijan. Kaksi kuukautta Afrikkaa ristiin rastiin kiertäneenä päätti johtaja kutsua hänet takaisin kertomaan selville saatuja tuloksia. Toimistolla saavuttuaan mies oli apea: ”Ei sinne voi lähteä myymään kenkiä, koska kukaan siellä ei niitä käytä”. Kenkätehtailija ei tästä kuitenkaan lannistunut vaan palkkasi uuden miehen ja lähetti hänet samanlaiselle tiedusteluretkelle. Kahden kuukauden päästä mies palasi toimistolle intoa puhkuen: ”Kuule nyt on tosi hyvä markkinapaikka, siellä ei nimittäin kukaan käytä kenkiä!!”.
Mitä tästä opimme? Miehet eivät osaa päättää.
Tai ehkä sen, että lasin sisällöstä riippuu onko se puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä.